söndag 6 mars 2011

Mässa och träff

Under helgen har det ju varit Svensk Scrapbooking mässa och träff och det har varit fantastiskt kul!! Längtar redan till hösten och nästa mässa/träff. Måste börja spara pengar nu så jag kan vara med då också.

During the weekend there's been a Scrapbooking trade fair and crafting gettogether. I've done plenty of shopping and some crafting as well.

Förutom mycket shopping så har det pysslats en väldans massa. Det har varit utmaningar under båda dagarna och även om jag inte deltog i alla så har det varit väldigt inspirerade att se vad "proffsen" har gjort. Så otroligt mycket fina saker jag har sett!!!

There's been challenges during both days and although I didn't participate in all of them I have been very inspired by everything that was made. I've seen some amazing stuff!!

Under första dagen var det namnskyltar, altrade tändsticksaskar, layouter, kort och hus som gjordes. Namnskyltarna gjordes dock i förväg så vi hade de på oss när vi kom. Alla bilder är klickbara.

During the first day we made nametags, matchboxes, layouts, cards and houses. All pictures are clickable to make bigger.

Under sista dagen var det också utmaningar. Det gjordes exploderade boxar, layouter, kort och altrade chokladkakor. På första dagens kväll, se första fotot på dag 2 bilden ovan, så var det midnattsscrap och då skulle de göra något med kärleks tema och fick tillgång till ett chipboard hjärta.

On the last day exploading boxes, layouts, cards and altered choklatebars was made. Also during the evening of the first day, see first photo in the picture above, there was a "midnightsscrap" and they made chipboard hearts.
På varje träff som varit har det gjorts kort i en utmaning som mäss besökarna fått rösta på. Vårens utmaning var att göra ett grattis kort till ett barn som fått sin önskning uppfylld genom Stiftelsen Min Stora dag. Besökarna "köpte" sin röst för ett valfritt belopp och pengarna går oavkortat till Stiftelsen. Bilden ovan är mitt bidrag - hade totalt hjärnsläpp men något skulle jag ju göra.

For every gettogether there's a challenge that the fair visitors can vote on their favorite card. Each fair the cards are made for some kind of charity/foundation. This time it was in benefit for the "Make a wish" foundation. In the picture above you can see my card.

Här följer några närbilder på mina det som jag gjort under helgen.

Below are closeups on what I made during the weekend.



Idag så hann jag börja på en layout men hann inte klar därför satte jag mig när jag kom hem och gjorde färdig den. Kortet är på mormor från när hon var ung. Vet inte riktigt hur gammal hon kan vara exakt men skulle tippa runt 20 år. Jag älskar det här kortet på henne och ville göra något med det. Än så länge finns det ingen text på tagen men det kommer. Är väldigt nöjd själv med resultatet och jag ska nog skaffa mig en ram till det och sätta upp det på väggen.


Before today was over and we had to leave the fair I started making a layout, see above. Unfortunally I didn't finish it there but I did when I got home. The picture is of my Grandmother when she was young. I would say she's about 20 something but I'm not sure. So far there's no journaling on the tag but I need to figure out what to write first. I'm very pleased with the outcome and I will most likely frame it and hang it somewhere together with some of my other layouts.

4 kommentarer:

  1. Oj vad mycket fint.
    Kul med lite nya arrangemang o ideer.
    De på mormor var fint.
    Kram mamma

    SvaraRadera
  2. Jättefina alster! Duktig du är :-)

    SvaraRadera
  3. håller med... va´mycket fint Du gör o TACK för alla fina presenter vi har fått!
    T o morbror

    SvaraRadera
  4. Tack vad ni är snälla :)

    SvaraRadera