onsdag 20 april 2011

Små kort

Igår var jag till mina vänner Jessica och Kristoffer och hälsade på. De gifte sig i November och det var liksom på tiden att de fick en present. Plus att de har fått en liten dotter som också skulle få presenter. Till detta ska det ju vara ett kort och på måndag kväll slängde jag ihop två stycken och blev väldigt nöjd måste jag säga.
Ville göra något nytt men enkelt. Jag har ju gjort easel kort (staffli kort) förut men just den här vikningen var ny.


Brudbuketten på bröllopet gick i lila så färgen på kortet var självklart. Och alla som vet vilka Jessica och Kristoffer är och vet hur de ser ut, ser ju att det är dom på kortet :)


Trots att det är en liten tjej de fått så behöver ju inte allt gå i rosa tycker jag. Neutrala färger funkar lika bra det men lite rosa fick jag med ändå. Plus att skruttan passar så bra i grönt.

Tyvärr så glömde jag ju att fota det kort jag gjorde från mamma och pappa till skruttan men det kanske går att få tag på de på något annat sätt *hint hint* :)

1 kommentar:

  1. De behöver ju inte va rosa för att va tjejigt, Luwas kort blev tjejigt ändå!
    /Helene

    SvaraRadera