måndag 30 maj 2011

Födelsedag och mors dag

Ja nu hoppas jag att jag är klar med matten så att jag kan pyssla på eftermiddagarna och helgerna istället för att sitta med näsan i matte boken och slita håret av mig i frustration.

Har dock gjort några kort. Min systers svärmor har fyllt jämnt så jag fick beställning på ett vanligt kort och ett litet för att sättas i en blomma.

Det vanliga kortet blev ett standard kort. Hade ju ingen vidare inspiration så jag valde ett mönstrat papper som framsida så behövde jag inte dekorera speciellt mycket.





Det lilla kortet för blomman blev i lite härliga vårfärger. Pappret på framsidan är ju så fint!! Vill ha fler såna papper och kommer nog besöka Ljuva Änglar för ett inköp. Hoppas bara de finns kvar!




Mors dags kortet blev en tredje variant efter en mall från Splitcoaststampers. Ett så kallat Flap Card.







Från början var det tänkt att "låset" skulle vara magneter och det sitter inte mindre än två stycken under pappret där hälsningen står. Men när jag, efter många försök, inte lyckades få magneterna att fastna i varandra så fick det bli kardborre istället. Funkar bra det också men det är ju inte lika snyggt som det vore om magneterna hade funkat. Förmodligen så var mina papper för tjocka men det ska ju gå enligt beskrivningen. Får spara mina magneter till något annat kort i stället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar