söndag 8 maj 2011

Sugen

Är så otroligt pyssel sugen men jag har ju ingenstans att pyssla förutom i köket och där sitter jag ju och pluggar matte på dagarna; något jag inte kan göra någon annanstans i hemmet då jag blir lätt distraherad av TV och dator i de övriga två rummen.

Ur pyssel synpunkt skulle jag behöva ett rum till men det kostar ju också. Den dagen jag har råd att köpa hus eller skaffa större lägenhet så blir det ett pysselrum. Det är mitt enda krav. Kanske ett större kök och en lagom stor trädgård, om det blir hus. Men i övrigt så spelar den inte så stor roll vad det blir för något. Ja någon att dela det med också förstås men det kan man tydligen inte köpa.....

Surfar runt lite på olika bloggar och blir super inspirerad och jag hoppas innerligt att inspirationen finns kvar den dagen jag kan i lugn och ro sitta ner och pyssla.
Var in på Creativicas blogg och Anki hade gjort ett så otroligt härligt somrigt kort
Och denna fantastiska "bok" av Carina och Lindas bokkort. Har man inte tittat in hos Fruarna Lilja så är det ett besök ni, förhoppningsvis, inte kommer ångra. Så otroligt många fina alster hos tjejerna!! Såg dom på mässan som var i Mars (samt en massa andra som jag kände igen från SS-forumet och olika bloggar) och det var nästan så att man blev lite smått star struck faktistkt *haha* De är ju inga kändisar på något sätt o vis men sakerna dom gör är så fantastiskt vackra och välgjorda att jag inte kunde undvika att bli lite nervös. Pratade inte ens med dom, vågade faktiskt inte riktigt trots att dom garanterat är hur gulliga och snälla som helst.

Kolla in Malins läckra tavla!! Vilken smart idé - kan också bli ett framtida projekt.
Och en samling härlig inspiration vore inte komplett utan Tesa's underbara blogg. Hoppas innerligt att den fortsätter trots att Prickiform har lagt ner. Älskar Tesa's tips på saker man kan göra själv. När man ser dom är dom rätt självklara för en pysslare men man skulle aldrig kunna komma på det själv. Tänk så mycket pengar man kan spara på dyra saker som man lätt kan göra själv.

Nej nu ska jag måla naglarna och vattna mina blommor lite innan det blir slapp i soffan och TV för att avrunda denna härliga söndags kväll.

2 kommentarer:

  1. Bara matte provet är avklarat så kan du gömma undan böckerna o pyssla istället med gott samvete.Vilken fin bakgrund du har bytt till.
    Kram mamma

    SvaraRadera