torsdag 5 maj 2011

Testat nytt

I måndags kväll var jag på pyssling med Scrapbooking Karlstad och då fick en utmaning av Lena att göra ett eget bakgrundspapper. Vet inte riktigt om jag är klar med mitt eller om jag är riktigt nöjd men jag har ju aldrig gjort det förut så det var en upplevelse.
Vi fick ett var sitt papper från Pink Paislee som en webbutik, vars namn jag har tappat bort, hade sponsrat med. Från detta papper skulle vi utgå och hämta inspiration från när vi gjorde vårat egna bakgrundspapper.



Bild lånad från Pink Paislee

Mitt resultat blev lite smått färglös men som sagt; jag vet inte om jag är klar ännu. Det var skoj att prova på något nytt och eftersom jag inte riktigt visste vad jag ville göra alls så passade det bra att få sitta och stämpla o leka lite.

Återstår att se om det skapas något med den i framtiden eller inte. Provade på att embossa på riktigt också. Fick ju en embossing fön i julklapp men har inte använt den själv tidigare då jag inte haft något embossing pulver. Så på träffen i måndags passade jag på att embossa lite dock inte med min egna fön då den var kvar hemma.
Men köpte mig genomskinligt embossing pulver på Panduro i tisdags så nu kan jag embossa hemma också. Ska skaffa mig lite olika färger också så småningom men jag tycker det är svårt att veta vilka färger man kommer ha användning för.

Köpte också några ProMarker pennor i färgerna Sandstone, Meadow Green och Cornflower.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar