söndag 12 juni 2011

Lite nytt

Jag har skapat lite nytt men då jag inte har datorn på så ofta sen jag köpte ny mobil så har jag inte visat upp det ännu. Men nu får ni hänga med.

Först ut har vi kusin Stefans grattis kort från släkten. Då ÖDIK är hans lag så fick kortet gå i lagets färger, grönt och vitt. Tyckte stämpeln från Vilda Stamps passade perfekt - det är så Stefan kommer se ut när han blir äldre.

This first card was made in celebration on my cousin Stefans 35th birthday. He plays soccer and the team colors are green and white, so of course the card had to be in those colors. The stamped old man from Vilda Stamps was perfect, that's how I picture Stefan in the old days.

Jag hjälpte mamma att göra ett kort till hennes väninna som fyllt år också. Det fick bli en vikning som jag inte gjort på jätte länge så helt nöjd är jag inte men det blev bra ändå. En så kallad trappstegskort fick det bli i lite somriga papper och en somrig Tilda från Magnolia.

Hittade ett bra tips på Kattiz scrap där hon hade dragit ett band genom "trappstegen" och knutit fast snöret i en knapp fram till så att kortet blir lite mer stabilt. Riktigt smart!!

I helped my mother to make a birthday card for a friend of hers. I've done a side step card before but it was a long time ago so I decided to give it another try. Not completely happy with the outcome but it could be worse, right? Lovely summer papers with a cute Magnolia stamp, Tilda.

Ville prova något annat än bara kortvikningar så jag bestämde mig för att testa att göra en fågelholk. Har haft mallen ett tag men aldrig kommit till skott med det. Nu blev det av och då det var första gången så fick det bli en enkel variant. Nästa försök får det bli lite mer dekorationer och kanske mönstrat papper så det livar upp lite. Å andra sidan är det ju inte försent ännu.

I've had the template for a bird house for a while but never got around to making it. Wanting to do something other then just cards I felt it was now or never so my bird house was made, simply but pretty good. Next time I try it it will be more decorative and colorful I think.

Alla kort är är inte roliga att göra men kanske nödvändiga när man inte riktigt vet vad man ska säga eller göra för att visa sitt stöd. Fick reda på att en kompis pappa hade gått bort och ville visa min omtanke för min kompis och hennes familj. Det fick bli i kort form med en fin liten vers som jag hittade på nätet.

I recently learned that a friend of mine lost her father and I wanted to show my support and give my condolences so I made a card for her and her family. All cards aren't fun to make but sometimes they are necessary when words fail you.

Inne i kortet står det: "Genom sorgens mörker lyser minnenas ljus. Tänker på er! Kram Emma" Tycker den versen var så otroligt fin och den stämmer verkligen; man får glädjas åt de minnen man har när sorgen är allt för svår.

Missa inte inlägget nedanför innan ni går och lämna gärna ett spår i kommentarsfältet!!

1 kommentar:

  1. Vilka fina saker!!! :D duktig du är :)

    KRAM !!

    SvaraRadera