söndag 26 juni 2011

Midsommarcrop

Som jag skrivit om tidigare så är det varje år en Midsommarcropsvenskscrapbooking.se och även om jag inte hunnit göra saker till alla utmaningarna så hann jag ändå med en hel del nu under helgen. Satt hela lördag och söndag för att få ihop några alster och skicka in. Ni har säkert redan sett dom på Facebook men jag måste ju visa upp dom här också. De hamnade bara på Facebook bara för att jag skulle få upp dom i galleriet (följ länk ovan) i god tid.

En av utmaningarna var att göra en LO med något korsords relaterat och då helst just med rutor att skriva i. Jag valde att göra i härligt somriga färger med ett rutat papper där det står FILIPPA och HAMPUS som går tvärs igenom KUSINBUS. I den lilla rutan uppe till höger står det Spring i benen. Det svartvita korsordet är ett urklipp från en en tidning där jag skrivit Skived 2005 - året och platsen då kortet är taget. I pratbubblan står det Kom igen Filippa.

One of the challenges in this years Midsummer crop at svenskscrapbooking.se was to make an LO with something related to a crossword. I choosed to do one in summer colors and with a picture of my Godson Hampus and his cousin Filippa from 2005.

Jag gjorde också ett kort efter denna skiss. Det fick bli ett födelsedagskort till en kille som fyller 2 i November. Tyckte pirat tema passade honom. Bandet och nycklar får representera guldet som pirater tar på sina resor.

I also made a birthday card after this sketch. Made it with a pirate theme for a little boy who turns two in November.

Man skulle också altra, eller pimpa, en jordgubbslåda. Sparade två stycken från Midsommarafton och gjorde om den ena. Använde mig av de underbara Lantliv pappren från Maja Design. Handtaget är grenar från mina föräldrars poppel häck.

Another thing to make was to alter a strawberry box. I used the wonderful Lantliv pappers from Maja Design. The handle is made of out branches from my parents poplar hedge.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar