lördag 10 september 2011

Födelsedagskort

Blir många födelsedagskort nu tycker jag men det är det som blir gjort. Vi ska komma igång med pyssel träffarna 22 September så jag hoppas kunna uppdatera mer ofta och med annat framöver. Längtar otroligt mycket till att pyssla mer regelbundet. Jag måste komma på någon bättre lösning än köksbordet här hemma som pysselplats. Svårt när det är ont om utrymme. Kanske kan möblera om i vardagsrummet och på något sätt få plats där men tveksamt. Vill ju inte att det ska se ut hur som helst i vardagsrummet heller. Det är ju där man är för det mesta när jag har besök - inte för att det är så ofta men ändå.

Nå väl det är en planering jag får titta mer på längre fram. Som sagt, många födelsekort har det blivit.

Först ut har vi ett grattis kort till mammas faster, Gulli, som fyllde 88 år i slutet av Augusti. Gulli var/är morfars tvilling syster.


När jag fyllde 30 och när min syster fyllde 30 så fick vi kort samt blomster checkar av våra kusiners mamma, en person som vi inte haft kontakt med sen jag var väldigt liten. Hon fyllde själv 60 i år så vi bestämde att vi skulle visa samma fina gest till henne så jag gjorde ett kort också lade vi i blomstercheckar till henne.

Läste på Facebook för någon vecka sedan att en gammal arbetskamrat gått och gift sig!! Det ville jag ju självklart gratulera till så det fick bli ett kort till brudparet. Ett enkelt men dock kärleksfullt kort.

På insidan maskade jag, som Heléne lärde mig, ett brudparet tillsammans med texten till Cecilia Vennerstens "Det vackraste" (se detalj bild nedan). På andra sidan hittade jag en skoj liten text på nätet; "Den ogifta kvinnan önskar sig mest av allt en äkta man. När hon fått honom önskar hon sig allt annat"
Mamma bad mig för ett tag sedan att göra ny hållare till Melitta filter åt henne. Hon hade köpt köksgardiner med muffins på så det skulle vara något som matchade det temat. Sagt och gjort, resultatet ser ni ovan. Egentligen så är mallen för att vika ett kort som ser ut som en blöja men det passar lika bra som filter hållare tycker jag.

Till detta blev det också en matchande tändsticksask.

Tycker det är lite ont om kommentarer här. Visserligen uppdaterar jag inte speciellt ofta men någon gång borde det ju vara någon mer än mamma som skriver. Fast det kanske bara är hon som tittar in här förstås......

5 kommentarer:

  1. Jättefina saker du gör,jag är också här ibland och kollar ,ska bli roligt med svrapträffar igen kanske tom jag kommer ibland,Christina H

    SvaraRadera
  2. Jag kikar oxå. Snyggt maskat! Tror aldrig jag gjort det :)

    Kram
    Wanel (Lena)

    Wanels.blogspot.com

    SvaraRadera
  3. Kollar oxå,men visst jag är dålig på att kommentera.ska försöka bli bättre. Superfina kort. blir lite avis. =) kram kram

    SvaraRadera
  4. Tjingeling! Jag kikar in hos dig. Tror inte att jag hittat hit förut men hamnade här via Värmlandstråden på Svensk scrapb. Så mycket fint du har gjort. Gillar "flätkortet". Det är häftigt.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Tack alla fina vad glad jag blir för era kommentarer. Jag vet ju att jag har besökare men ibland undrar man när ingen skriver något :) Men så är det väl för alla som bloggar misstänker jag, eller kanske inte alla men många.

    SvaraRadera