söndag 25 september 2011

Pysselträff

Åh nu har pysselträffarna äntligen kommit i gång igen. På torsdagen var det första gången och jag hade väl inte direkt någon tanke på vad jag skulle göra. Men när jag packade i ordning mina saker här hemma så kom jag på att Roberta snart fyller år så det fick bli ett grattis kort till henne. Letade fram ett papper som jag vet att jag köpte när jag var i USA 2008. Klippte ut några av de fraser och ord som var och satte dom slumpmässigt här och där på framsidan och skrev GRATTIS på svenska.


På insidan blev det en cupcake stämplat och färglagd med ProMarkers samt en journaling ruta som jag klippt ur ett papper sen tidigare.

Jag provade också på något helt nytt som är super hett inom scrapbooking just nu. Man tar en kartongbit eller dubbla cardstock, limmar fast olika typer av dekorationer (jag valde en chipboard bokstav, några stjärnor, en säkerhetsnål, ett gem, liten bit vävtejp, flingsalt, en krok och sen så stämplade jag upp en döskalle fyra gånger som jag limmade ihop och hade 3D-lack på de svarta partierna). Jag valde också att embossa kartong biten med Diamond in the rough die från Cuttlebug.

Allt detta göms under metalltejp, eller aluminiumtejp som det också heter. Man gnuggar fast tejpen med fingret och har man inte tillgång till ett verktyg så kan man med nageln, lite försiktigt, gnugga fast tejpen runtom kanterna på de saker man satt fast.

Jag måste inhandla metalltejp och det betyder en tur till Biltema. Just denna som jag gjorde i torsdags kommer att bli framsidan på ett födelsedagskort till Hampus i December.

Missa nu inte inlägget här nedan!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar