lördag 8 oktober 2011

Födelsedags scrap

Svensk Scrapbooking fyller 5 år den här helgen och det firas med en Födelsedags-CC. Det betyder pyssel hela helgen trots att jag har många andra saker som jag egentligen borde göra men det är ju mycket roligare att pyssla, eller hur??

Det är 11 olika utmaningar, varav en är för barn/ungdomar. Jag ska försöka hinna med alla men det är tveksamt. Väljer de som jag tycker verkar roligast först så klart. Hittills har jag hunnit med två layouter och ett kort. Håller i skrivandes stund på med ett kort och att altra en flaska.

Första utmaningen jag gjorde var att göra ett kort med fem ord på. Mitt bidrag blev ett grattis kort till mammas kusin.

Den andra utmaningen som jag gjorde var en layout med fem bilder. Det tog ett tag att bestämma vilka bilder jag skulle ta men till slut blev det fem små bilder på mig från när jag vara liten.

Den andra layouten jag gjorde blev också det med ett kort på mig själv. Tror jag är 4 på den här bilden men jag är inte alls säker. Vi fick en skiss som vi skulle utgå från och den enda ändringen jag gjorde var att jag vred lite på den så det passade ihop med kortet. På träffen/mässan förra veckan fick vi en goodie bag som bland annat innehöll det nya fenomenet washi tape. Tyckte att mönstret på tapen passade perfekt till kortet. Rubriken är första strofen på vaggvisan som Tjorven sjunger för Skrållan i "Vi på Saltkråkan".

Till sist så har jag gjort ett födelsedagskort till Birgitta som fyller år imorgon Söndag. Det jag hade tänkt mig från början blev det inget av så istället gjorde jag om allt och fick ihop ett kort på en halvtimma som jag är väldigt nöjd med måste jag säga. Jag var tvungen att posta kortet innan 18 på torsdag så att det skulle vara framme på fredagen. Blev smått stressade när klockan var halv sex kan jag lova. Det enda som jag missade, såg jag nu, var att jag skulle ha inkat kanterna runt den vita med texten på........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar