söndag 9 oktober 2011

Fortsättning på CC

Idag har jag fortsatt att skapa till Sv. Scrapbookings Födelsedags CC. Är helt slut i både kroppen och knoppen nu så det blir till att göra mig en kopp te och titta på TV resten av kvällen. Ska snart gå och lägga mig dock. Ska ju upp och jobba imorgon igen.

Första saken som jag gjorde var att altra en flaska. Var in en snabb sväng till IKEA igår och köpte mig en sån där fin gammal mjölkflaska. Den ska någon lycklig människa få i jul present av mig fylld med glögg.

Bokstäverna är prydda med Stickles "Star dust" för att få det lite jul glittrigt. Flaskorna är stämplar fårn Vilda Stamps och spetsen är från mormors gömmor.

Gjorde också ett kort efter en skiss. Just detta kort blev ett s k bokkort, första försöket för mig och jag är väldigt nöjd trots att "bladen" blev lite sneda.

Hann med två stycken layouter också fast ni får bara se den ena. Håller på med en hemlighet nämligen. Så fort den är klar och överlämnad så får ni se vad det är för något och vad den innehåller.
Men den ena layouten kan bjuda på. Det blev en minnes LO med Texas.

Även denna skulle man utgå från en skiss och jag tycker nog att jag har lyckats med det. Bytte plats på rubrik och text men i övrigt så ska det vara som skissen.

Återkommer under veckan med fler uppdateringar!

3 kommentarer:

  1. va roliga saker du pysslar med då!!! =) mycket fint, Vilket fin LO på texas... ja han är saknad..

    SvaraRadera
  2. De var många fina saker du har pysslat ihop.
    Flaskan var jätte fin jag gillar glögg ;)
    Kram Mamma

    SvaraRadera
  3. Så fina alster du har knåpat ihop. Jag var också med och tävlade. Ska bli kul att se vilka som vann. Ha en fin dag.Kram

    SvaraRadera