söndag 2 oktober 2011

Mässa & träff

Varje vår och höst anordnar Svensk Scrapbooking en stor mässa och träff i Karlstad. Självklart var jag med!! Inte på själva mässan mer än som kund men på träffen, där jag satt och pysslade i gott sällskap.

Vi fick utmaningar som man kunde få delta i och det är alltid roligt. Denna gången var det lite uppdelat. Tre av de tio utmaningarna skulle vara klara till på lördag kväll och resterade skulle vara klart till söndag lunch. Det var både att altra, göra kort och LO så det är något för alla.

I kategorin altra så fick vi en box som vi fick göra som vi ville med. Jag tänkte mig en gå-bort-gåva när man blir bjuden på kaffe hos någon. Vad man stoppar i är självklart en smaksak men jag har nog tänkt mig något hembakat eller ett paket kaffe.

Vet dock inte ännu om den är helt färdig. Det kan hända att jag sätter till några saker men måste fundera lite på det hela.

Vi fick också en utmaning som bestod av tre ord. Det var en färg, en rubrik och en dekoration. Jag valde brun, prickig och band. Kortet är på mig som nyfödd. Kanske tillkommer en journaling någonstans senare men har inte bestämt mig ännu.

Till sist så fick vi fyra olika flaggor; Kina, Nigeria, Tuvalu och Cypern. Tanken var att vi skulle göra en LO eller ett kort så som någon av flaggorna ser ut. Jag gjorde ett julkort enligt Kinas flagga.

Vad jag däremot missade var att det skulle inte bara vara i formen och utseendet utan även i färgerna. Tyckte inte att det skulle vara snyggt att färg lägga snöflingorna gula så det blev inget deltagande i utmaningen för min del. Jag är däremot väldigt nöjd med kortet som det är.

Sen har jag även gjort ett kort till men det kommer lite senare, i November någon gång. Vet inte om mottagaren tittar in här eller inte så jag vill inte riskera att h*n ser det i förväg. Plus att jag har några LO's som jag inte vill att dess mottagare ska se riktigt ännu heller.

På återseende!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar