söndag 13 november 2011

Fars dag

När det var mässa här i Karlstad så gjorde jag ett fars dag kort som har legat och väntat på att få ges bort. Idag var det dags!! Är otroligt nöjd med resultatet själv. Måste ju få skryta lite ibland.
På mässan så köpte jag en folder dies från Cuttlebug som jag körde igenom en maskin så att mönstret blev på pappret jag hade valt. Mönstret var kugghjulen som ni ser nedan. Jag färgade in hela pappret med en Distress Ink - Walnut stain (tror jag....). Satte dit en blomma, en bit papper från en gammal bok, en fotoremsa och en brad samt skrev fars dag med utstansade bokstäver som jag lånade av någon. På insidan av kortet står det bara "Grattis på fars dag från Emma och Therése"

Altrade ihop en låda från Scrapboxing också. Gillade den silvriga boxen så jag satte på svart cardstock och några spelkort, en hjort och en tag. Tagen stack jag ner bakom ett papper från en gammal bok som är fastklistrat på ett genomskinligt papper. Satte också en knapp vid spelkorten som det står "For gentlemen" på som jag har hittat i Farmors gamla sy skrin som mamma och pappa har hemma hos sig. Lådan fick han redan på lördag kväll pga innehållet.

Hann också med en layout i helgen. Det blev en på Hampus denna gången också. Det är ett av mina favorit kort på honom. Han är 4,5 år på kortet och det är från sommaren 2005 när han och Filippa var hos mig, mamma och pappa då vi var barnvakt åt dom. Deras familjer var på begravning den dagen så då fick vi äran att ta hand om bus ungarna.

En liten detalj bild på tagen som jag har stuckit in under det gröna pappret.


Har också gjort en dörr krans men den glömde jag att fota. Gör det nästa gång jag är hos mamma och pappa. Detta var allt för idag. Nu ska jag se på tv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar