tisdag 29 november 2011

Julkortskavalkad

Har äntligen gjort klart mina julkort. Kanske eventuellt har en eller två till att göra utöver de som ska till USA då men de är i stort sett klara så de räknar jag inte.
Har gjort några olika varianter på julkort. Några är väldigt enkla med en stämpel, dekoration eller bara en hälsning. Medan andra är,vill inte kalla det avancerade vikningar, det lite mer jobb bakom.

De två första är en egen variant på ett gatefold card. Har gjort två olika öppningsmöjligheter; det första kan man antingen dra av hela "gördeln" eller öppna kardborrebandet som på bilden, det andra kan man antingen knyta upp knuten eller dra av hela snöret, så som på bilden.



Har köpt mig en cirkelpunsch 3" (ca 7.6 cm) och gjorde en röd och härlig julkula till ett kort.

Letade fram röda bokstäver. Tyckte det passade perfekt till då det ser ut som om bokstäverna är embossade.

Gjorde dock två enkla kort också - i samma anda som de tidigare korten jag gjorde i somras. Tror nog att det randiga med prickigt snöre är en favorit. Jag är ju lite svag för de mönstren.

Det kortet som blev mest "avancerat" är mitt stafflikort som jag är otroligt nöjd med. Tomteparet står på grankvistar som jag stansat ut med Fröken Finemangs Martha Stewart Branch Punch. Paret är färg lagt med ProMarkers. Har satt ett stopp med stämpeln Julpost 24 December (kommer inte ihåg märket på den just nu)

Sötaste kortet är nog det jag gjorde med Tummen och Tummens mamma stämpeln jag fick låna av Agneta på julkortsdagen med Karlstad Scrapbooking. Även granarna är en stämpel lånad av Agneta faktiskt. Undrar vem som ska få detta kort........?

Och de sista tre korten har jag gjort likadana förutom hur jag har dekorerat dom då. På insidan kommer det att finnas en liten överraskning som jag hoppas kommer att uppskattas.

Närbild på ena kortet som dessutom är gjord efter min kortskiss. Istället för att ha någon dekoration i övre vänstra hörnet satte jag blomman nere till höger.

1 kommentar: