söndag 22 januari 2012

Mitt hemliga projekt!!!

Nu kan jag äntligen dela med mig av mitt hemliga projekt som jag har hållit på med sen i början av sommaren!!! Presenten blev överlämnad igår och jag tror i alla fall att mottagarna blev glada.

Klicka på bilden för att få dom större. Förutom framsidan som kommer först så är bilderna inte i någon slags ordning. Däremot sitter de i någorlunda kronologisk ordning i det färdiga albumet.
Det finns gott om plats att fylla på med fler layouter om så önskas och det hoppas jag att de gör så småningom.

Valet av papper till fram- och baksida var självklart - Inger och Lasse Sandbergs tummen.

Första två verserna till Sov du lilla knyte runtom hela layouten.

En av de layouter jag gjorde på SS-mässa/träffen som var i höstas.

Två dagar senare föddes lilla Luwa.

Förmodligen mitt favorit kort på Skruttisen.

Super mysig bild!!

Helt ny i den stora världen.

Allt börjar ju med kärlek mellan två personer

Tror Luwa tycker mamma är lite knasig.

Är man född 14 Mars är man en fisk.

Förväntan för första gångs föräldrarna.

Farfar, farmor, pappa, mamma, Luwa och mormor.

Coolaste ungen i stan. Gjord efter min egna skiss.

Första layouten jag gjorde till albumet.

Matchande säng set och papper.

Baksidan glömde jag tyvärr bort att fota men det är en jätte fin dikt som jag skrev ner. Jag ville skriva något direkt från hjärtat till Luwa men jag kom inte på något bra så när jag hittade denna dikt så visste jag att jag var tvungen att ta den. Den sa allt det jag ville säga.

En dotter

Ett barn är ett mirakel
väl värt att vänta på.
Det största och det bästa
en mor och far kan få.

En dotter kan förtjusa
från början med sin charm.
Och gärna blir hon buren
av någon villig arm.

Men snart hon börjar tröttna
på att bara vara rar.
Och livet har så mycket
som lockar och som drar.

Den tiden går så fort
från liten tjej till stor.
Dock är hon alltid älskad
långt mera än hon tror.

5 kommentarer:

  1. De blev jättebra.
    Vilken fin dikt de var.
    Kram mamma.

    SvaraRadera
  2. Gud vilket fint album!!! skulle nästan vilja beställa ett till Nova från moster...
    Vad duktig du är! :)

    SvaraRadera
  3. Emma - får jag bara kort från dig och gott om tid så kan det säkert ordnas, för en liten kostnad då förstås.

    SvaraRadera
  4. ja jag är så stolt över detta album.. alla jag visat de för smälter. Best present ever lixom.

    SvaraRadera