tisdag 27 mars 2012

Scrapgalen

Butiken Scrapgalen har en månadsutmaning också. Det enda kravet de hade var att man skulle använda sig av FÄRGER - inga bruna eller gråa toner här inte!!

Jag har en bild på min farfars farbror Herman och hans fru, som vi tror heter Aina, som jag tycker väldigt mycket om. Den ville jag ju så klart göra något med och av någon anledning så tyckte jag att färger passade bra in på dom. Själva kortet är ju svartvitt med en viss blå ton i pga utskriften. Man skulle utgå från en skiss

och jag vet inte om jag blev så nöjd med min stjärna men jag klantade mig lite och fick rädda hela layouten med min tio uddiga stjärna.

Jag är nöjd det är jag men jag hade nog velat haft något annat alfabet i den gröna färger, ett litet mindre men jag hade inte det. Mina små är ju bara gemener så det fick bli det det blev.
Jag valde att göra stjärnmönster under bilden istället för att ha vimplar och jag satte två stjärnor klippta från ett Authentique paper och en stjärngem i toppen.
Min stil är ju det lite sparsamma, enkla och jag tycker jag har hållit mig bra till det även denna gången. Att skapa något i såpass mycket färg var en utmaning dock men ack så kul det var.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar