söndag 24 juni 2012

Sommar

Hej på er alla glada pysslare!

Ja nu har sommaren kommit säger de lärde men jag vet i hundan måste jag nog säga. Känns inte riktigt somrigt men å andra sidan så är det väl en typiskt svensk sommar men några strödagar med solsken och värme mellan regnskurarna.

Men några regniga dagar passar perfekt till att sitta inne och pyssla med gott samvete så jag klagar inte (och skulle jag inte vara pysselinspirerad så kan jag ju alltid dyka lite djupare ner i släktens hemligheter).

Idag tänkte jag bjuda på två kort och en layout. Har lite andra saker än dessa att visa upp också men det får bli en annan dag. Ursäkta bildkvalitéen men de är tagna med mobilen.

Först ut är Filippas sommarlovs kort som hon fick på skolavslutningen i början av Juni. Lite härligt somriga färger som passar en tokig tös med massa energi.

Hampus fick dock ett lite mer rockigt kort med min nya passion stjärnor i fokus. Passar ju en cool 10-åring liksom.

Fick, tro det eller ej, ta ett kort på Hampus och Filippa på skolavslutningskaffet. Fast det här med att se normal ut på kort är ju lite svårt tydligen haha Men å andra sidan så gör det ju korten lite roligare och speciella förstås. Denna layout är gjord efter en skiss av Pysselgumman som bidrog med sin underbara skiss hos LillBlomman.


Jag älskar gamla fotografier och ju äldre dessto bättre tycker jag. De har en sån enorm historia och berättare väldigt mycket. Ett av mina favorit fotografier från mormor är på hennes farfar och farmor, August och Lovisa. Valde att göra en mycket enkel och sparsam layout då jag vill att kortet ska ta plats och synas. Det enda som kommer att tillkomma är ett årtal, eventuellt ett datum också. Tror bilden är dagen när deras son John (mormors pappa) gifte sig.

Nej detta var allt för denna gången. Kommer förhoppningsvis scrappa en del under sommaren så jag ska uppdatera så ofta och mycket jag bara kan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar