söndag 8 juli 2012

Ny favorit

Genom åren som jag har scrappat så har jag haft olika favorit sidor att kika in på. Min nya favorit är helt klart Lillblomman. Älskar hennes skisser och har använt mig mycket av dom som inspiration.
Nu har Lillblomman har en stor utmaning nu i Juli månad. Man fick välja vilken skiss som helst i hennes blogg och göra ett helt nytt alster efter det. Jag har valt denna skissen, som är nummer 41 från 29/12 2011.


Efter mycket om och men så valde jag ett gammalt kort på min pappa och hans syskon. Vi tror kortet är taget vid julen 1998 eller 1999.
Alla dekorationer förutom spetsen under fotot är från farmors gamla syskrin som mamma och pappa har hemma hos sig. Måste säga att jag är oerhört nöjd med resultatet och tycker att jag har följt skissen bra.




Har också knåpat ihop ett kort med texten "Thinking of you" som ska skickas till min vän i USA som har genomgått en levertransplantation under den gågna veckan. Ville göra ett manligt kort då mottagaren är en man över 60 och jag tyckte att ett hjul (avritat av ett kugghjul men jag orkade inte klippa ut alla "piggar" som var runt om). Använde också bitar från mina tissue tape från Panduro.

Jag tror inte att jag har visat denna tag tidigare och har jag det så får ni en repris. Är väldigt nöjd med resultatet. Har använt mig av mixed media som snälla Lena visade mig (och hon fastnade totalt själv). Har använt olika stämplar bl.a. från Hero Arts, tissue tape har använts, en bit från en gammal tysk musikbok, målarremsa (eller glasfibertejp som det också kallas), en knapp från farmors gamla gömmor samt hushållssnöre.
Övriga material som använts är gesso, mod podge och decoupagelim.


Tagen blev ett bokmärke som pappa fick. Tror dock inte att det har använts ännu men han går ju på semester imorgon.



Det var allt för denna gången....... (sjunges gärna till Mora Träsk melodi)

1 kommentar:

  1. Hej Emma! Åh vad glad jag blir när jag läser din text!!! Vad skoj att du gillar mig och mina skisser:) Jag gillar verkligen din fina tolkning efter skissen du valt! Att du jobbat mycket med detaljerna gillar jag! Kramar!

    SvaraRadera